Hej! Kul att du hittade hit! Jag är en 21-årig tjej som skriver om min vardag i mitt hus, tillsammans med min sambo. I min blogg hittar ni: Min vardag i text och bilder, Matlagning (recept), Trädgård, Inredning, Shopping, Kläder och skor, Inspiration, Tips Och mycket mera! Varmt välkomna!

Dagens tips.

Läste nyss en artikel om tandtråd som jag tyckte var bra! Så tänkte dela med mig av den till er!(; Själv är jag så dålig på det där med just tandtråd!(a) Men ska absolut försöka börja med det! Vi börjar ikväll!;D Wish me luck!^^ Förresten, använder ni tandtråd?(:



Vårda munnen och lev längre;

Med lite extraarbete i badrummet varje dag kan du enligt nya studier förlänga din livslängd. Att borsta tänderna utan att använda tandtråd är som att tvätta 65 % av kroppen.

Bakterietätt
I munhålan har vi miljontals bakterier - bakterier som lever gott av vår ständiga näringstillförsel i form av mat och dryck. Bakterierna konsumerar vår näring och producerar då både syra och svavel. Syran har en negativ inverkan på våra tänder och fräter på emalj och kan ge upphov till kariesangrepp. Svavlet har den oangenäma effekten att det är en gas som luktar illa och alltså leder till dålig andedräkt.

En gång om dagen  
Mellanrummen mellan tänderna är ofta svåra att komma åt med en vanlig tandborste, normalt sett brukar en tandborste komma åt endast tre av tandens fem sidor. Det är därför på dessa svåråtkomliga ytor som bakterierna oftast får fäste och ger upphov till sjukdomar och problem. Lösningen på att hålla god hygien i dessa områden är tandtråd. En gång om dagen är tillräckligt för att hålla dessa ytor fräscha och relativt bakteriefria.

Välj rätt typ  
Förutom att hålla rent mellan tänderna hjälper även tandtråden till att massera ditt tandkött vilket främjar god blodcirkulation. Vilken typ av tandtråd du skall välja kan du få hjälp med av din tandhygienist eller tandläkare; även tandstickor eller så kallade mellanrumsborstar kan vara ett alternativ.

Lev längre  
Amerikanska undersökningar har dessutom visat på att användning av tandtråd kan förlänga din livslängd med upp till ett år eftersom du med god munhygien motverkar både inflammationer och infektioner som annars kan öka bl a risken för hjärtkärlsjukdomar.


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej



hoppas att du mår bra. som du vet använder jag tandtråd :P haha xD lycka till med att använda det :P



Kram

2010-02-03 @ 18:57:38
URL: http://emma90.zoomin.se
Postat av: Alexandra

Måste säga att jag till 100% gillar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-05-07 @ 10:37:51
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
BlogRankers.com Personligt Blogglista.se Reggad på Commo.se Bloggparaden Personligt bloggar Bloggportal länksamling Personligt Svenska Bloggar